Minima: 2024.10.01
1932 m. spalio 1-ąją Kaune buvo įsteigtos kelios specialiosios policijos rūšys, viena iš jų judėjimo tvarkymo reikalų. Ši data laikoma Lietuvos kelių policijos pradžia.
Tarpukario Kaune, laikinojoje Lietuvos sostinėje, tuomet buvo daugiausia judėjimo. Keičiantis padalinių pavadinimams judėjimo, eismo policijos, valstybinės autoinspekcijos, kelių policijos, pareigūnai visada atliko iš esmės tą patį darbą: reguliavo transporto eismą, rūpinosi jo saugumu, aiškino visuomenei eismo saugumo principus, vykdė saugaus eismo priežiūrą ir drausmino nenorinčiuosius laikytis nustatytos eismo tvarkos.
Jau 1928 metais Lietuvos (be Vilniaus) keliais ir gatvėmis riedėjo 926 lengvieji automobiliai, 186 sunkvežimiai, 139 autobusai ir 464 motociklai. Gausėjant transporto priemonių, atsirado poreikis užtikrinti tvarką keliuose ir gatvėse, todėl Kauno policininkai pradėjo mokytis gatvių eismo reguliavimo.
Pirmasis šviesoforas buvo įrengtas 1947 m. Vilniuje, Pylimo ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje. Jo signalus perjungdavo šalia budintis autoinspekcijos darbuotojas, o pirmasis elektroninis šviesoforas pastatytas toje pačioje sankryžoje pastatytas 1957 m. rudenį.
Lietuvos valstybei stiprėjant, atsirado modernių transporto priemonių, šiuolaikiškų ryšio ir specialiųjų priemonių, alkoholio ir greičio matuoklių.
Šiuolaikinės kelių policijos uždavinys užtikrinti eismo saugumą ir mažinti nelaimių skaičių šalies keliuose.
Parengta pagal Lietuvos kelių policijos tarnybos pranešimą.